יום שישי, 28 במאי 2010

הפתרון כל כך פשוט



כמו בכל מקצוע בחיים אנו נתקלים בקשיים ובהתמודדות במצבים בעיתיים גם בצילום.

המצב לעיתים קשה אף יותר כאשר אנו מצלמים בלוקיישנים שאין לנו שליטה מלאה בהם כמו ברחוב או בפארק. המצולם שלנו נמצא בצל ומאחורה רקע זוועתי, בהיר בטרוף ועם הפרעות חוזרות ונשנות.

יש כמה אפשרויות, אנחנו יכולים להביא איתנו מערך תאורה אשר יאיר את המצולם שלנו וכך ישווה את התאורות. להמתין לזמן הנכון לצילום בו הפרשי התאורה אינם חזקים כל כך (אבל אז לא בטוח שהמצולם שלנו יהיה באזור), אנחנו יכולים להתחיל לנסות ולבקש מהמצולם לקום ממקום מושבו ולבוא איתנו לחפש מקום טוב יותר לצילום (בעייתי משהו... ) או שפשוט אפשר לקחת חצי צעד הצידה ולצלם בזוית קצת שונה שבו הרקע שונה לחלוטין. לדוגמא בשיעור שהעברתי היום אחת התלמידות צילמה רוכל בנחלה כאשר מאחוריו רקע בעייתי ביותר, כאשר היא הפסיקה לצלם ביקשתי שתבחן את המיקום שלה יחסית למצולם ותבדוק גם זוויות אחרות, בזוית השניה הרקע מאחורי המצולם היה פחות מואר והרבה יותר נעים לעין, כל שהיא הייתה צריכה לעשות זה לזוז שני צעדים ימינה...

לעיתים הפתרון כל כך פשוט ונמצא לרגלינו אך מרב חיפוש אחר פתרונות יצירתיים אנחנו מפספסים את הפשוט והמובן מאיליו, אם נסתכל רגע על מצבים בהם היינו צריכים להתמודד עם קשיים ועם הצורך להוכיח את עצמנו לעיתים חיפשנו פתרונות מתחת לאדמה פתרונות יקריים ומסובכים לדברים שלעיתים חשיבה טיפה שונה ולפעמיים שינוי מינורי בתהליך היה חוסך לנו עלויות רבות, הדבר ניכר בצורה משמעותי כאשר אנו נמצאים במצב שאנו רגילים אליו שנים רבות ואנו נדרשים לשנותו, לפעמים כל מה שצריך זה לקחת שני צעדים אחורה ולהסתכל על כל הסיטואציה בזוית קצת שונה, שם הדברים נראים אחרת לחלוטין.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה